Τετάρτη 20 Ιανουαρίου 2021

"Μέχρι τώρα ένιωθα ότι φταίω..." Η ιστορία ενός θύματος "επαγγελματικής" χυδαιότητας


 Από αναγνώστρια έλαβα ένα κείμενο στο οποίο αφηγείται μία τραυματική εμπειρία χυδαίας παρενόχλησης από "επαγγελματία" στον χώρο της Υγείας. Το αναρτώ με την ελπίδα ότι θα μπει σύντομα ένα τέλος σε φαινόμενα που καταρρακώνουν την αξιοπρέπεια της γυναίκας, καθιστώντας την θύμα μίας διαστροφικής εκδοχής του "ανδρισμού"...

--------------------------------------

Η αλήθεια είναι ότι το είχα διαγράψει από τη μνήμη μου, σαν να μην είχε γίνει ποτέ. Γιατί; Γιατί θεωρούσα τον εαυτό μου υπεύθυνο για την ανάρμοστη συμπεριφορά του φυσιοθεραπευτή που φρόντιζε την αποκατάσταση του ποδιού μου...

Χτύπησα το πόδι μου και πήγα στο φυσικοθεραπευτήριο γνωστού φυσιοθεραπευτή σε δήμο της Αττικής. Αφού έκανε λάθος εκτίμηση του προβλήματος, αυτός ανέλαβε τις φυσιοθεραπείες του γονάτου μου. Φαινόταν ευχάριστος άνθρωπος με όλους τους ασθενείς και συνοδούς, μου μιλούσε για την οικογένειά του, τα παιδιά του, δεν ένιωσα κάποια απειλή. Μια μέρα με ρώτησε αν έχω κάνει επαγγελματικό μασάζ. Δεν είχα κάνει ποτέ, οπότε πρότεινε να μου κάνει. Πίστευα ότι απλά ήθελε να μου κάνει μασάζ (φυσιοθεραπευτής είναι, άλλωστε) ώστε να προωθήσει τις υπηρεσίες του, αφού το γόνατό μου σύντομα θα γινόταν καλά. Την επόμενη μέρα που πήγα, και αφού τελείωσε η θεραπεία, μου πρότεινε να μου κάνει μασάζ. Μεσημέριαζε, έφυγε ο υπάλληλός του και όλοι οι πελάτες. Εκείνη τη στιγμή αγχώθηκα λίγο, αλλά ο τρόπος του ήταν καθησυχαστικός και δεν πίστευα ότι θα έκανε κάποια περίεργη κίνηση, αφού είναι μεγάλος, έχει παιδιά, είναι χρόνια επαγγελματίας και έχει συνεργαστεί με τόσες και τόσες ομάδες!

Ξεκινάει το μασάζ (στην πλάτη είχαμε πει) και, τα επόμενα 5 λεπτά, χωρίς να χάσει ευκαιρία, το χέρι του μπήκε μέσα από το παντελόνι ενώ παράλληλα πήγε να με φιλήσει. Τον απέφυγα και τότε αυτός κατέβασε το παντελόνι του. Εκείνη τη στιγμή ένιωθα ότι δεν μπορώ να αντιδράσω, να κάνω οτιδήποτε. Ευτυχώς είμαι αρκετά τυχερός άνθρωπος και εκείνη τη στιγμή μπήκε μέσα ο άνθρωπος που θα ερχόταν να με πάρει, καθώς λόγω τραυματισμού δεν οδηγούσα.

Αν δεν ερχόταν δεν ξέρω τι θα γινόταν, όλες οι άμυνές μου εκείνη τη στιγμή είχαν γκρεμιστεί απλά με το άγγιγμα κατάλληλων σημείων από έναν επαγγελματία φυσιοθεραπευτή. Είχε τη γνώση και την επιθυμία να κάνει ένα ανθρώπινο σώμα ό,τι θέλει!

Δεν είδε κάτι ο συνοδός μου και δεν του είπα ποτέ κάτι, μόνο ένας - δύο φίλοι μου το έμαθαν...

Ναι, μέχρι τώρα ένιωθα ότι φταίω, γιατί είμαι χαμογελαστή και ευδιάθετη με όλους και γιατί κάθισα να μου κάνει μασάζ ένας φυσιοθεραπευτής. Αλλά τώρα νιώθω ότι θέλω να προστατεύσω αυτές που έχουν βρεθεί ή θα βρεθούν σε αυτή τη θέση, καθώς είδα πολλά νέα κορίτσια να επισκέπτονται το ιατρείο του. Αυτός ο αηδιαστικός τύπος τα έκανε όλα χωρίς ενδοιασμούς, με τόση άνεση που σίγουρα το έχει ξανακάνει και θα το ξανακάνει!

--------------------------------------

Εύχομαι στην αναγνώστρια (και οπαδό της ΑΕΚ) να ξεχάσει γρήγορα αυτή την τραυματική εμπειρία και, κυρίως, να αποβάλει εντελώς το - άδικο απέναντι στον εαυτό της - αίσθημα ενοχής που βίωσε μέσα της μετά από αυτό που υπέστη. Τα θύματα της βίας (της όποιας μορφής βίας - φυσικής, ψυχικής ή ηθικής) δεν φταίνε ποτέ. Κι εκεί ακριβώς βρίσκεται το τραγικό της υπόθεσης...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου